פתיחת עסק ראשון – כל השלבים בדרך אל ההצלחה

פתיחת עסק זהו תהליך שדורש המון נחישות, סבלנות ותעוזה. בנוסף לכך, פתיחת עסק עצמאי או יזמות עסקית
מכל סוג שהוא דורשות שעות על גבי שעות של עבודה מאומצת וסיזיפית,
שאותה אתם נדרשים להשקיע מבלי לאבד את האופטימיות
 
במאמר זה נעבור אתכם על כל השלבים ההכרחיים לשם הקמת עסק החלומות שלכם
 
הגדרת ישות משפטית / עסקית הכשרה מקצועית זה ALRO
כל עסק באשר הוא חייב להגדיר ראשית כל את הישות המשפטית/עסקית שאליה הוא שייך
מבחינת בעלויות וצורות ארגון . (להלן הסבר על הישויות המשפטיות הקיימות)
 
עוסק יחיד 
עוסק פטור – עוסק זה הוא עוסק שמחזור עסקאותיו השנתי אינו עולה על סכום הרשום בחוק (מתעדכן מדיי שנה), לשנת 2014 המחזור המקסימלי לא יעלה על 79,482 ₪
עוסק מורשה – עוסק אשר אינו פטור מתשלום מע"מ ומחזור עסקאותיו עולים על 79,482 ₪ (נכון לשנת 2014)
 
שותפות
שותפות רגילה – שניים עד עשרים איש החוברים יחדיו להקמת עסק אחד
שותפות מוגבלת – כמו שותפות רגילה מדובר ב שניים עשר עד עשרים איש המתאגדים יחד לשם הקמת העסק רק שפה אחד השותפים או יותר אחראי על חובות בסכום ההשקעה שלו בלבד
 
חברה בע"מ
חברה פרטית –  חברה שלא ניתן לסחור במניותיה באופן פומבי.
חברה ציבורית – חברה הסוחרת במניותיה באופן פומבי, בעיקר באמצעות הבורסה לניירות ערך.
 
עד לפה סקירה קצרצרה על הישויות המשפטיות הנפוצות ביותר (בעבור עסק ראשון), וכעת נתרכז בשלבים לפתיחת העסק
 
 
שלב 1 – פתיחת תיק עצמאי במשרדי מע"מ
מע"מ הינו מס ערך מוסף, תשלום בשיעור קבוע על עסקאות מסוימות שלקוחות משלמים כמס למדינה (שיעור המע"מ לשנת 2014 עומד על 18%)
את המע"מ גובים עסקים שהם אינם פטורים מתשלום מע"מ (כלומר עסק מורשה ומעלה)
 
שלב 2 – פתיחת תיק עצמאי במשרדי מס הכנסה
מס הכנסה הוא תשלום שמטילה המדינה על הכנסות של אנשים פרטיים או חברות או תאגידים. שיעור המס נקבע על פי קריטריונים ופרמטרים שונים.
 
שלב 3 – פתיחת תיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף העיקרי הפועל לצמצום הפערים הכלכליים במדינת ישראל ומבטיח הגנה כלכלית לכל תושב בעתות מצוקה. מערכת הביטוח הלאומי גובה דמי ביטוח מהציבור ומעבירה הכנסות מאוכלוסיות מבוססות כלכלית לקבוצות החלשות והפגיעות בחברה הישראלית, כגון: גמלאים, משפחות בעלות הכנסה הנמוכה משכר המינימום, קצבאות ילדים ועוד.
 
טוב, אז עד פה סיימנו את כל השלבים לפתיחת העסק שלנו
מה הלאה ?
 

השלבים הבאים הם השלבים הקריטיים לניהול שוטף של העסק להלן :

 הפקת חשבוניות מס / קבלה (בהתאם לסוג העוסק אשר פתחתם)
את הקבלות ניתן לעצב באופן חד פעמי ע"י חברות המתמחות במתן שירותים גראפיים ושירותי דפוס שונים או שניתן לפנות לחברות אשר מספקות קבלות ממוחשבות
כגון : http://www.invoice4u.co.il או http://www.icount.co.il דבר אשר עולה לכם פר קבלה/חשבונית אשר מופקת על ידכם במערכת
 
אם בכל זאת אתם מעדיפים את הקבלות הידניות חברת GlobalSolution ישראל תשמח להציע לכם עיצוב לדפוס במחיר הגון .
 
פתיחת חשבון בנק
שימו לב : עוסק פטור ועוסק מורשה לא מחויבים בפתיחת חשבון בנק נפרד ויכולים לנהל את ההכנסות וההוצאות שלהם מתוך חשבון הבנק הפרטי שלהם, למרות שדבר זה אינו נוח כלל ועדיף להפריד בין הכספים והמשכורות אשר נכנסות אליכם.
 
יצירת קשר עם רואה חשבון
נכון שניתן לנהל את כל ההתנהלות החשבונאית של העסק שלכם באופן עצמאי, אך בכל זאת כדאי ליצור קשר עם רואה חשבון שיאפשר ייעוץ והכוונה + ריכוז המידע ודוח שנתי בסוף השנה  וזאת על מנת למנוע אי נעימויות .
במידה ואתם לא בטוחים ומעוניינים לבצע חיסכון משמעותי בפיזור ההוצאות המרובות שיש לכם (בתור בעלי עסק) חברת GlobalSolution  ישראל תשמח לעבוד מולכם ומול רואה החשבון של העסק ולהפיק לכם דו"ח שנתי (רווח והפסד) במחיר סמלי של – 45 ₪ לחודש .
 
טוב  חברים יקרים
הסתיים לו החלק הראשוני של הקמת העסק ומתחילה השגרה של תפעול יום יומי.
בימים הקרובים נעלה מדריך לניהול עסק בשוטף
0

אודות העורך:

AFF PAY AFF PAY Signup AFF PAY Loginp AFF PAY Affiliates Terms AFF PAY Advertisers Terms AFF PAY Privacy Policy AFF PAY FAQ AFF PAY Contact us